Opgaveplanlægning

Løsning

Vi har i samarbejde med denne kunde, udviklet et system til håndtering af opgaver, som udføres på abonnement på et stort geografisk område..

Opgaverne oprettes automatisk af abonnements-styringen og lægges til planlægning. Fra planlægningen tildeles de til de enkelte servicemedarbejdere, hvorefter rækkefølgen og ruten mellem opgaverne optimeres automatisk.

Når opgaven er udført, så udfører servicemedarbejderen kvalitetssikring via hans App. Herefter genererer systemet automatisk en faktura til kunden.

Løsningen førte til en besparelse på 4-6 timer om dagen i højsæsonen.

På den måde har vores kunde ikke kun optimeret planlægningen af opgaverne, men også fået et “real-time” overblik over opgaverne og bilernes position. Det gør virksomheden mere fleksibel og hurtigere til at reagere på f.eks. vejrændringer.

Derudover blev kommunikationen til kunderne mere gennemsigtig, hvilket giver en bedre kundeservice, og den løbende afregning medførte et markant bedre cash-flow.

Udfordring

Inden implementeringen af det nye system, havde kunden mange tilpassede løsninger. Det var svært at forstå systemet, der ikke var særlig brugervenligt. Kunden måtte tilpasse sig de begrænsninger systemet nu engang havde. Dele af den gamle løsning var ustabil, og man kunne ikke gøre noget ved denne ustabilitet. Systemet gav heller ikke mulighed for at tilpasse sig, hvis vores kunde så det nødvendigt at tilpasse nye eller ændrede forretningsprocesser.

Der var ikke tale om et system, men flere forskellige platforme, mange forskellige steder og derfor også betaling til flere parter.

Vores kunde ønskede en bedre kontakt til deres kunder, bl.a. med mulighed for at send et spørgeskema til kunden i sms’en efter endt besøg. Endvidere ønskede man sig hurtigere kundebetjening, bl.a. via en selvbetjeningsløsning til kunden.

Fordele

  • Automatisk abonnementskørsel
  • Automatisk oprettelse af opgaver med geolokation
  • Når opgaven er planlagt adviseres kunden med SMS
  • Bilerne kører ad optimeret rute, hvilket betyder færre km og flere opgaver per dag.
  • Ved udførsel dannes automatisk faktura samtidig med kunden får en SMS, som fortæller opgaven er udført
  • Ved ændring af ordre notificeres økonomiafdelingen og faktura kan tilpasses
  • Real-time overblik over biler og opgaver
  • Ved vejrændringer kan bilerne køre til nyt område og starte arbejde
  • Fakturering straks efter udførsel
  • Alt bliver samlet i et system, i stedet for at det skal køre på mange platforme

Udbytte

  • Sparer virksomheden 4-6 timer om dagen i højsæsonen
  • Større fleksibilitet og mulighed for at løbende at ændre planer
  • Bedre kundeservice
  • Bedre cash flow
  • Mindre administrationstid 
  • Nemmere uddannelse af nye ansatte
  • Fastholdelse af kunder (god kundekontakt og kundeopfølgning)
  • Selvbetjeningsløsning til kunderne, som er efterspugt og sparer tid.
Læs mere om hvordan vi sikrer kvalitet til vores kunder her.